Sivut

lauantai 31. joulukuuta 2011

Katsaus vuoteen 2011

Viime vuonna tein uuden vuoden lupauksia.

Lupasin tyhjentää lankavarastoani. Tämä tavallaan toteutui, koska ne langat mitkä siellä vuosi sitten olivat, on pääosin käytetty / annettu / myyty eteenpäin. Lankamäärä ei siis ole muuttunut ainakaan vähemmäksi, mutta varasto on kyllä uusiutunut.

Lupasin opetella ainakin yhden uuden tekniikan. Mm. kärjestä aloitettuja sukkia olen tehnyt ainakin yhdet.... Olen myös huovuttanut pyykkikoneessa ja kokeillut i-cordin tekemistä. On varmaan tullut opeteltua muutakin, mutta nämä nyt ensimmäisenä tulevat mieleeni.

Lupasin käyttää laadukkaampia lankoja. Tämä on ehdottomasti toteutunut. Olen löytänyt uuden lempilangankin, Cascade 220 wool. Voisin vaikka hankkia sitä joka värissä... Joskus. ;)

Opiskelutkin on tavallaan saatu päätökseen. Vaikka valmistujaiset ovatkin ensi vuoden puolella, olen tälle vuodelle tehnyt kaiken kouluun liittyvän. Jee. :)

Viime vuonna tein siis hyviä lupauksia, jotka sain pidettyä. Tälle vuodelle voisi tehdä siis uudet lupaukset...

  • Lupaan kommentoida muiden blogeja enemmän. 
  • Lupaan opetella kärsivällisemmäksi.
  • Opettelen ompelemaan ja nauttimaan siitä.

Olisko tuossa tarpeeksi. :) Onko kukaan muu tehnyt lupauksia?

Ihanaa tulevaa vuotta kaikille! Toivotaan, että se on lankojen (ja valmiiden töiden) täyteinen! :) Meillä juhlitaan uutta vuotta ihan rauhallisesti, saatanpa muutaman silmukankin tehdä, koska puikoilla on kiinnostava malli... Daybreak nimittäin. Ehkä voisi jotain pientä vielä tänään ommellakin... :) 


perjantai 30. joulukuuta 2011

Karkkipäivän lapaset

Sain tosiaan lahjaksi lankaa. Lanka halusi lapasiksi. Koska se oli pätkävärjättyä, päädyin ihan peruslapasiin. Tuli ihanat. Ja eikö ole asianmukaiset kuvausrekvisiitat ;)









Ohje: Peruslapaset peukalokiilalla. (rav)
Silmukoita: 48, peukalossa 18. 
Lanka: Novita 7 veljestä Polkka, 63g verran. 
Puikot: 3,0mm. 

Ja ps. Värien kohdistaminen on ihan turhaa. Katsokaa, kuinka hienot tulee, kun ei edes yritä kohdistaa raitoja! :)


Se on asusteista kiinni - It's all about the Accessories

Yhtä joululahjaa en olekaan vielä esitellyt.... Lukijat ehkä tietävät, että mulla ja ompelukoneella on ollut viha-rakkaussuhde. Periaatteessa ompeleminen on ihan mukavaa, mutta jos ompelukone ei tee yhteistyötä, menee hermot. En myöskään tykkää piirtää kaavoja, leikellä (isoja) kankaita, käyttää nuppineuloja tai muuta, mutta ei puhuta siitä nyt.

Mummoni antoi mulle lahjaksi ompelukoneen. En oikein tiennyt, mitä ajatella. Mun olis pakko ommella nyt! Eilen rohkeana tyttönä sitten kaivelin manuaalin esille. Oli nimittäin pakko, kun en tällä koneella osannut edes lankaa puolata. Jouduin myös etsimään ohjeita siihen, miten etuluukun (sen missä ne tarvikkeet on) saa auki, mutta ei manuaali siihen vastannut. Pienen äherryksen jälkeen se aukesi. Iltapäivällä jo öljysin konetta. :)




Sain eilisen aikana ommeltua yhdet verhot valmiiksi, suojahupun ompelukoneelle ja yhden puikkopussin. Ja voin sanoa, että oli ihan mukavaa! Jos siis ei oteta huomioon sitä ärsytystä, jota toivat esim. kissankarvat kankaissa. Kiitos siis mummolle ompelukoneesta, kyllä meistä vielä joku päivä kaverit tulee! Täytyy vain opiskella hieman erilaisista tikeistä ym asetuksista. Vaikka ei tuossa paljoa hienouksia onneksi ole, ihan peruskone. Brother Js-23. Olen saanut ensimmäisen veljen (brother).






Jos joku nyt miettii tuota otsikkoa, että miten niin kaikki on kiinni asusteista, niin selventäkööt seuraavat kuvat asiaa.























Niin. Ihmekö tuo, jos se ompelu oli niin helppoa. Olin huolellisesti varustautunut! 

Sormet syyhyä, pitäisi päästä ompelemaan lisää! Mistähän aloittelijan on hyvä aloittaa? Ehkäpä jostain, missä ei tarvitse ommella vetoketjuja tai vuoria... Ehdotuksia saa jättää kommenttiboksiin. :)
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...