Sivut

torstai 10. toukokuuta 2012

Tiskirättejä

Tiskirätti, miksi tuo sana kuulostaa niin rumalta? Yhtä rumalta kuulostaa "luutu" tai pelkkä "rätti". Miksi dish cloth kuulostaa paljon hienommalta? No, tiskirättejä kuitenkin olen tehnyt aikani kuluksi. (Lisäksi vastaanotin pari painavaa, pehmeää pakettia, mutta shhh....) Olisin kuvannut nuo keittiössä, mutta se olisi vaatinut siivoamista ensin...



Blend bamboota on kehuttu, kuulemma parasta tiskirätteihin. En ole vielä päässyt kokeilemaan noita, sillä ne saattavat vielä päätyä äitienpäivälahjaksi, jollen ehdi tehdä noita lisää. Lanka kuitenkin on pehmeää. Kolmosen puikoilla tein. Ohjeena tämä. Ihana, selkeä ohje! :) Yhden rätin tekemiseen kului 1,5 tuntia. (rav)

Ps. Alan tässä nyt vastailla rästikommentteihin...

6 kommenttia :

  1. Samaa tiskirätti hommaa olen puuhaillut täälläkin, tein äidilleni ja anopilleni äitienpäivälahjaksi ja muutamia muita huvikseen. Olikohan typerä lahja? Kuka antaa lahjaksi tiskirätin :O)
    No, niin menin tekemään!
    Minun räteistä ei tullut kyllä noin kauniskuvioisia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpahan ainakin käytännöllinen lahja :) Itse ainakin tykkään vastaanottaa lahjoja, joille on oikeasti jotain käyttöäkin. Jotkuthan pahastuu, jos saa tyyliin paistinpannun (tai "pahimmassa" tapauksessa imurin!) lahjaksi. Minä olisin vain superiloinen :D Nurkat muutenkin täynnä hyödytöntä tavaraa....

      Poista
  2. Miten nättejä! Mä oon luullut, että noita tiskirättejä virkataan, siksi en ole pahemmin korvaani näille lotkauttanut, mutta nää on siis neulottu?! Jonotan välittömästi nämä!

    Ja minä ottaisin tällaisia lahjoja ainakin mieluusti vastaan, käytännölliset lahjat on pop!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, älä vain mene katsomaan Ravelryyn dish cloth -kategoriaa... Saattaa jono kasvaa liian pitkäksi ;D

      Poista
  3. Voi miten nätti! Taidan pistää ohjeen jonoon. Yhden kissakuvioisen tiskirätin jo teinkin, mut vähän erilaisen. :)

    Ja kiitokset KahviKanelille vinkistä, nyt tiedän mitä anoppi saa tänävuonna äitienpäivälahjaksi. :D

    VastaaPoista
  4. Voi miten ihana, mäkin oon aina halunnut tehä tommosen, mutta en oo löytänyt hyvää lankaa :)
    Oon muuten laittanut sulle sähköpostia, käyhän kurkkaamassa.

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...